Een uitzicht om bij weg te dromen... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Een uitzicht om bij weg te dromen... - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Een uitzicht om bij weg te dromen...

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

15 September 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag vertrokken we richting Karoo National Park. Wij zijn voor de zekerheid maar even langs het tankstation gereden (ja, er was een tankstation en ja, er was ongelood). Dus op weg met een volle tank (je weet maar nooit). Werd een lange, lange rit met veel wegwerkzaamheden dus je reed een aantal kilometers 120 en daarna stond je weer stil. Kan ook niet anders, er is maar 1 weghelft beschikbaar, dus als ze het achter elkaar zouden doen dan krijg je zoveel kilometers dat de wachttijden vele malen langer worden dan de max. 10 minuten nu. Het landschap was eigenlijk hetzelfde als gisteren, maar dan met meer bergen. Onderweg hebben we ook nog een rock monitor lizard gezien en dit keer een levende! Was op de snelweg, dus we konden niet stoppen, maar was wel grappig om te zien. Best groot ook.

We schrokken onderweg nog even toen er plotseling een paar apen de snelweg overstaken, maar gelukkig ging er niets mis. Ongeveer 70 kilometer voor Beaufort West (waar het Karoo National Park vlakbij ligt) zijn we even gestopt bij Steers om wat te eten, de benen te strekken en een sanitaire stop te houden. En daarna zijn we doorgereden naar Beaufort West. In de supermarkt eten voor vanavond en morgenavond gekocht (dat van vanavond bleek later een niet zo slimme keus). Het park ligt maar een paar kilometer vanaf Beaufort West, maar toch heel rustig. Aangekomen bij de poort ingecheckt en daarna naar de receptie. Voordat we bij de receptie waren hadden we al een rode hartebeest gezien en een paar hele grote schildpadden.

Twee schildpadden hadden blijkbaar iets met of tegen elkaar, want de ene duwde de andere iedere keer naar voren en dat ging met toch met een knal van schild tegen schild! Enorm zeg!

We hadden het huisje dat aangepast is voor mindervaliden. En het uitzicht is fantastisch! Vanavond zagen we vanuit het huisje struisvogels lopen, zebra's, kudu's, konijnen. Echt geweldig. Vermoedelijk hebben we binnen ook een gast, maar dat weten we niet zeker. We hebben het eten in ieder geval heel goed opgeborgen (better be safe than sorry).

Het avondeten was, eh, bijzonder :-) . Iets kippigs dat echt enorm heet was, pfieuw! Maar we hebben ons er doorheen geslagen :-) . Morgen gaan we een route rijden door het park heen (zijn we vandaag niet aan toegekomen). Schijnt een route van 2 a 3 uur te zijn. Daar gaan wij vast langer over doen :-)