Oude ambachten en Hugenoten - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Oude ambachten en Hugenoten - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Oude ambachten en Hugenoten

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

27 September 2010 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Vanochtend lekker relaxt opgestaan en ontbeten. Iets na 10 uur zijn we vertrokken richting Worcester als tussenstop naar Franschhoek. In Worcester is namelijk het openlucht museum Kleinplasie en aangezien we toch niet voor 14:00 uur konden inchecken, hadden we dus tijd zat (Franschhoek ligt maar een of 85 kilometer van Hermanus af). Toen we wegreden vanuit Hermanus scheen de zon, toen was het een stukje bewolkt, maar daarna klaarde het helemaal op en hadden we een stralend blauwe lucht de rest van de dag!

Eenmaal bij Kleinplasie aangekomen daar rondgelopen en van alles bekeken. Het ene openlucht museum lijkt natuurlijk vaak op de andere (dus dat broodbakken kennen we inmiddels wel en het is niet zo dat je daar uren kunt rondlopen), maar het was best een leuk museum en een prima tussenstop. We hebben nog wat gedronken en gegeten in het restaurantje wat erbij zit (beetje bizar, we kregen om de beurt ons eten, eerst Cees, toen Lina en toen Conny) en toen zijn we richting Franschhoek vertrokken.

Route was niet heel erg ingewikkeld, dus we waren er vrij vlot. Ingecheckt (4 honden die er een voorliefde voor blijken te hebben om voor auto´s heen te sjokken) en toen naar het Hugenoten monument. Voor Lina hoefden we geen entree te betalen (vermoedelijk omdat ze in een rolstoel zat). Was best een mooi monument en de tuin die erbij was, was wel erg goed onderhouden. Dat vonden een paar toeristen ook, want het leek ze blijkbaar een goed idee om te gaan voetballen op dat gras. Beetje vreemd... Maar er werd niets van gezegd, dus blijkbaar is dat ok.

Daarna zijn we boodschappen gaan halen (eten voor 's avonds enzo) en nu zitten we inmiddels bij de open haard met een bakje thee. Het is een leuk huisje, maar wel koud zeg! Dus die haard is geen overbodige luxe.

Morgen is er dus een verrassing voor Cees en Lina. Conny hoopt dat die doorgaat (Lina voelt zich niet zo lekker)...