Chapman's Peak helemaal en wat een uitzicht! - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Chapman's Peak helemaal en wat een uitzicht! - Reisverslag uit Fish Hoek, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Chapman's Peak helemaal en wat een uitzicht!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

29 September 2010 | Zuid-Afrika, Fish Hoek

Geen eekhoorns gezien vanochtend. Nou ja, wel gezien, maar niet knagend aan de auto. Wel een Jack Russel voor de deur, een of andere bull terrier met stok die niet apporteert en een herdershond midden op de rijbaan. Oftewel, een hele beestenbende.

Nadat we uitgecheckt waren hebben we de 'toeristische' route via Stellenbosch en Somerset West genomen. Nou, daar was weinig toeristisch aan. Veel verkeer en blijkbaar is er in 2 jaar tijd enorm veel bijgebouwd rondom Stellenbosch. Toen de N2 op naar Kaapstad.

Ook zonder routebeschrijving reden we in 1x goed. De kabelbaan naar de Tafelberg was blijkbaar open, want het was een drukte van belang op de weg daar naartoe (logisch, bij een zuchtje wind is 'ie niet open, als het bewolkt is, gaat er natuurlijk niemand de Tafelberg op, dus als de omstandigheden dan goed zijn, gaat ook gelijk iedereen de berg op).

Wij hadden een ander doel: Chapman's Peak. De vorige 2x waren ze steeds met de weg bezig en konden we hem 1x niet en 1x een heel klein stukje rijden. Maar vandaag was het dan zover... We hebben Chapman's Peak helemaal gereden! 3x is scheepsrecht! Dus ook door de halve tunnel heen, hartstikke leuk! Eenmaal aangekomen in Noordhoek naar... Milady's! Wij (Lina en Conny) de auto enthousiast geparkeerd, hup de auto uit (Cees was iets minder enthousiast, maar die hadden we wel al voorbereid :-) ) en op naar de winkel... Maar... waar is de winkel???

Het is toch niet dat leegstaande pand??? En ja hoor, Milady's was met de Noorderzon vertrokken. Nou ja zeg! Lina en Conny :-( Cees :-) . Om de schok te verwerken eerst maar even naar Mugg & Bean geweest voor de lunch. En daarna maar even in het winkelcentrum rondgelopen. En wat zagen we daar? Een andere kledingwinkel! Dus toch nog feest. Lina had geen zin om kleren te passen, Conny uiteraard wel. Dus de kans is redelijk groot dat we morgen nog even teruggaan om te shoppen!

We hadden om 15:00 uur afgesproken bij de volgende accommodatie in Fish Hoek. De routebeschrijving vanaf Noordhoek naar Fish Hoek klopte als een bus, dus iets voor 15:00 uur waren we er al. Yvette (de eigenaresse van de woning) was er al, rondleiding gehad en wat een prachtig huis! Heel veel glazen ramen en 180 graden uitzicht op False Bay. Al tijdens de rondleiding zagen we de eerste walvissen en dat is eigenlijk zo gebleven totdat het donker werd.

Na het inchecken snel de spullen naar binnen gebracht en toen boodschappen gedaan bij de Pick 'n Pay. En weer terug naar het 'huisje' (mag met 5 slaapkamers echt geen 'huisje' genoemd worden). En nu zitten we dus weer bij de open haard.

Morgen hebben we eigenlijk niets op het programma staan, dus dat kan varieren van centrum Kaapstad tot het Kaapse Schiereiland, we zien wel.