En dan is het eindelijk zover - Reisverslag uit Los Gigantes, Spanje van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu En dan is het eindelijk zover - Reisverslag uit Los Gigantes, Spanje van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

En dan is het eindelijk zover

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

12 September 2016 | Spanje, Los Gigantes

Nou, dan is het nu eindelijk zover. We gaan naar Tenerife. We hadden niet de fijnste vliegtijden (06:25 vanaf Amsterdam) met OR649. Zou oorspronkelijk TUI zijn, maar de vlucht werd verzorgd door Blue Air. Blue Air? Snelle check op internet leerde dat het een Roemeense vliegmaatschappij is. Hmmm. Of we daar nou blij mee moeten zijn, is nog de vraag. We zullen zien. Meestal boeken we alle onderdelen zelf los, maar net als vorig jaar met Andalusie was ook dit zelf niet goedkoper te boeken. Die pakketaanbiedingen zijn tegenwoordig zo scherp, het lukt je zelf eigenlijk nauwelijks om goedkoper te zijn met dezelfde voorwaarden.

's avonds toch nog maar even geprobeerd om te slapen, anders wordt het wel een hele lange dag. De wekker om 01:00 uur gezet en om 01:30 reden we weg. De koffers hadden we natuurlijk al eerder ingepakt. Het was alleen nog een kwestie van aankleden, opfrissen en gaan met die banaan. Zo rond 03:15 kwamen we aan bij de Quick Parking die we via TUI met korting hadden kunnen boeken. Toen we ons gemeld hadden via de intercom en de auto geparkeerd hadden, kwam de chauffeur er al aanlopen om de koffers mee te nemen en hup in het busje. Ging lekker vlot. Een ander stel had nog wat discussie over de kosten (er scheen nog een bedrag open te staan). Hadden wij geen last van, want wij hadden alles al direct betaald (n.a.v. het Hyatt-Groupon debacle). En al vrij snel werden we afgezet bij onze vertrekhal. We hadden van te voren al ingecheckt en de stoelen gekozen, we hoefden daarom alleen nog maar de bagage af te geven. Vervolgens op naar de assistentiebalie waar we ons gemeld hebben. We zouden rond 05:00 opgehaald worden wat ook daadwerkelijk gebeurde (joh! ze hebben de smaak te pakken). Ook de handbagage-controle verliep vlot. De C-pap hoefde niet eens uitgepakt, alleen de tas met de videocamera's (en dus ook de batterijen) van Cees moest nog even open. En dat was het.

Bij de gate aangekomen was het best druk. Veel ouders met kinderen. Er was ook een stel dat dacht slim te zijn. Zij hadden een kind en trokken daaruit de conclusie dat zij wel als eerste aan boord mochten. Dat er toevallig ook nog een aantal rolstoelgebruikers was en natuurlijk Cees die assistentie moest hebben, daar hielden ze even geen rekening mee. Kortom, niet als eerste. Ook niet als laatste maar zeker niet als eerste aan boord. Wij wel trouwens :-) . De vlucht had wel wat vertraging aangezien er om 06:00 nog niet eens een vliegtuig aan de slurf stond. Die kon nooit op tijd vertrekken. Ongeveer een half uurtje later dan gepland vertrok het vliegtuig alsnog.

We hadden zogenoemde 'Comfort stoelen' geboekt. Op de heenweg kosten die € 0,00 extra en op de terugweg € 10 per persoon extra. Samengevat: voor € 20 in totaal 84 centimeter beenruimte! Dat lieten we ons geen twee keer zeggen en bij het boeken gelijk gekozen voor de Comfort stoelen. En aangezien we zelf onze stoelen konden kiezen, hadden we prachtige plaatsen. Lekker veel ruimte, geen gedoe. De piloot vertelde nog dat hij zou proberen het tijdsverlies van het latere vertrek goed te maken (hoe hij dat ging doen vertelde hij er niet bij) en inderdaad, zo rond de geplande tijd kwamen we aan op Tenerife Zuid.

De assistentie stond al klaar, het duurde alleen even voordat we het vliegtuig konden verlaten aangezien we altijd als laatste moeten. Maar ook dat ging vlug. Geen douane gezien (dan is een EU toch wel weer makkelijk). Op naar de bagageband. Conny had tijdens het wachten totdat we konden uitstappen al 1 koffer gezien die uitgeladen werd, en de andere bleek er ook te zijn. Daarna zijn we naar de Hertz balie gegaan om de huurauto op te pikken. Conny heeft gedaan waarvan altijd gezegd wordt dat je dat niet moet doen. Geen extra verzekering, maar een eenmalig bedrag zodat ze - mocht er schade komen door inbraak o.i.d., geen aangifte hoeft te doen (alleen voor je eigen gestolen spullen, maar wij laten nooit iets achter in de auto). Ook wordt er geen borg geblokkeerd op je credit card en das ook wel weer fijn. Dus voor die € 15 was de keuze toch snel gemaakt. We hadden gevraagd om een Peugeot Partner of gelijkwaardig en die bleken we ook te hebben. Is toch een behoorlijk forse auto. Maar de instap voor Cees is wel prettig en je weet in ieder geval zeker dat je voldoende ruimte hebt voor koffers en meer (we hebben meestal toch wel wat mee te sjouwen). Conny kreeg van 'Nino' (de man achter de balie) nog parel-oorbelletjes. Was wel aardig van Nino (kreeg iedere vrouw trouwens). Het eerste souvenirtje was zo al snel in the pocket.

De assistentie heeft ons vervolgens naar de auto gebracht (Conny kon niet EN de bagage rijden EN Cees rijden). En toen de meegebrachte navigatie ingesteld, koffers in de auto en op weg naar het hotel. Was een ritje van ruim een half uur en onderweg vooral veel bananenplantages gezien. Het hotel ligt aan een smal weggetje maar was vrij vlot gevonden dankzij de navigatie. We hebben eerst even illegaal geparkeerd op een 'keer-pleintje' en ingecheckt.
We waren veel te vroeg maar de kamer bleek al klaar gemaakt te worden in de tijd dat Conny aan het inchecken was. Er is ook een parkeergarage en daar waren nog plekken vrij. Dit bleek later nog wel een dingetje te zijn trouwens. Ook het eigen personeel maakt gebruik van die parkeerplaatsen. Dat is natuurlijk geen probleem, maar de parkeerplaatsen zijn nogal smal en zeker met de auto die wij hebben is het nogal manoeuvreren tussen de geparkeerde auto's en de betonnen steunpilaren door. Maar ook dat was snel geregeld. De auto geparkeerd en vervolgens op naar de kamer.

En dan... Wat een uitzicht! Daar hadden we het hotel natuurlijk ook op gekozen, maar wat een formidabel uitzicht! Ongelimiteerd uitzicht op de oceaan, op La Gomera en als het daar niet al te bewolkt is, op La Palma. Echt prachtig! Ook de kliffen (waar de plaats naar vernoemd is) zijn prachtig. Hier gaan we ons wel een weekje vermaken! Het balkon is megagroot en ook de woonkamer en open keuken zijn groot genoeg om elkaar niet in de weg te lopen.

We hebben nog even de eerste dingetjes zoals water, brood etc. gekocht in het supermarktje van het hotel. Omdat we nog niet geluncht hadden, hebben we dat eerst maar eens gedaan en daarna besloten we dat we maar even moesten bijkomen van de vlucht en ritten. Het was ook erg (erg!) warm. Daarom hebben we een uiltje geknapt op het balkon (er staan twee bijzonder comfortabele ligbedden).

's avonds hebben we uit gemak in het hotel gegeten. Daar hebben ze iedere avond een ander thema-buffet en dat was dit keer 'barbecue'. Nou, in tegenstelling tot sommige reviews op Tripadvisor: was niets mis mee. Er was genoeg keuze, het eten was warm, het smaakte prima. Niets mis mee voor € 18 per persoon. En ondertussen genoten van een prachtige zonsondergang. Dat uitzicht, dat went volgens ons nooit en blijft iedere keer geweldig! We zijn niet al te laat naar bed gegaan want we waren toch best wel moe, ondanks het tukje. Wat we morgen gaan doen, weten we nog niet. We hebben wel allemaal uitstapjes bedacht, maar wat wanneer, dat zien we nog wel.