Een rondje Cornwall met tuincentra - Reisverslag uit Truro, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Een rondje Cornwall met tuincentra - Reisverslag uit Truro, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Een rondje Cornwall met tuincentra

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

21 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Truro

En jawel hoor, we hebben vandaag echt uitgeslapen! Lekker rustig aan gedaan en na het ontbijt zijn we op pad gegaan. Als eerste zijn we naar de "Plant World Superstore" gegaan. En hoewel de navigatie bekend staat om haar bijzondere routes, was dit er eentje die er boven uit stak. Djeez... Hoe dichter we bij Plant World kwamen, hoe smaller de weg werd. Van 2 baans, naar een ruime 1 baan, naar een smallere 1 baan en vervolgens zo smal dat we de takken langs de auto hoorden gaan. En wij maar denken "we hopen niet dat we een tegenligger tegenkomen, want dan hebben we echt een probleem". Onzin natuurlijk, want er is geen hond die op die weg wil rijden!

En uiteindelijk kwamen we dan aan bij de Superstore Plant World. Eh, even kijken. Zitten we wel goed? Is dit kleine hokje met dat kleine kwekerijtje een "Superstore"? Of zoals als Cees het zei "is dit het"? En ja hoor, dit was toch echt Plant World, volgens de verkeersborden een "Superstore". Laten we het erop houden dat superstore geen verwijzing is naar de grootte van het bedrijf. Ze hebben wel een uitgebreide zadencatalogus zagen we. Maar daar is het dan ook wel mee gezegd. Moeten we wel eerlijk zeggen dat wij de tuin die je kunt bezoeken niet zijn in geweest omdat die nogal heuvelachtig en met veel trapjes schijnt te zijn.

Om het geen nutteloze rit te laten zijn, hebben we maar even koffie met taart genuttigd. En gelijk gebruik gemaakt van de wifi verbinding om maar eens wat andere adresjes op te zoeken. In de catalogus zagen we nog een hele aparte soort tomaten, waar we zaad van hebben gekocht. Voor volgend jaar. En toen op naar het volgende tuincentrum. Daar hebben we verder niets gekocht. Toen kwamen we langs Wyevale Garden Centre en daar hebben we wel wat gekocht. Wat bloembollen, wat vloeibare tomatenmest en nog wat dingetjes. En vervolgens verder gereden naar Cornwall. Daar kwamen we bij een tuincentrum wat niet veel was. Of liever, niet wat wij zochten. De volgende ook niets gekocht. Uiteindelijk zijn we naar Carnon Downs Garden Centre geweest waar we in een soort "kweek-hemel" kwamen. Wat hadden ze daar veel kweekmateriaal zeg! En daar zijn we ons een klein beetje te buiten gegaan... Dus met heel veel nieuwe materialen hebben we de winkel weer verlaten. We hebben nog wat gedronken. Broodjes enzo werden tot 14:30 geserveerd (bijzonder!) en wij waren natuurlijk na die tijd, maar gelukkig hadden ze nog wel een stukje taart. Daar is vooral Conny blij mee, Cees iets minder :-) .

Vervolgens zijn we weer op weg gegaan naar het vakantiepark. Op de terugweg hebben we nog even getankt en zijn we over een tolbrug gekomen. Deze was aanmerkelijk goedkoper dan die naar Chepstow met maar 1,50 pond. En zwak als we zijn, hadden we weer geen zin in koken en hebben we een maaltijd bij de Chinees gehaald. Geen dinner for two, want dan krijgen we weer zoveel. Nu gewoon 1 ding. En voor Cees een soepje (die begon te trillen, dus we hadden geen keuze). En gelijk bij de buren maar even boodschappen gedaan.

We hebben er een beetje spijt van dat we bij Wyevale een artikel niet gekocht hebben. Maar gelukkig blijkt het een keten te zijn en kunnen we morgen op weg naar het volgende vakantiepark langs een andere vestiging rijden :-) . En morgen gaan we naar Stonehenge. Tenminste, daar hebben we kaartjes voor gekocht. Ze werken met tijdsloten en we hebben een kaartje voor 13:30. Maar eerst de auto inpakken en uitchecken.