Stonehenge - Reisverslag uit Minster, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Stonehenge - Reisverslag uit Minster, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Stonehenge

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

22 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Minster

Vandaag was weer een reisdag. Dat betekent vroeg(er) opstaan, de boel inpakken en gaan. Nou ja, iets meer dan dat, maar daar komt het wel op neer. Zitten we ons broodje te eten, gaat het brandalarm af. Een beetje aarzelend maar wat een herrie. Dat doet gewoon pijn aan je oren. Hij deed het niet voortdurend, maar met intervallen. Kortom, de batterij was blijkbaar (bijna) leeg. Want nee, er was geen brand :-) . Al met al is het gelukt om alles in te pakken en zijn we naar de receptie gegaan om de sleutel in te leveren. Zo gepiept.

En daarna op weg naar de eerste stop van vandaag: het tuincentrum. Om het artikel te kopen dat we gisteren niet gekocht hadden. Zelfde keten, zelfde aanbieding :-) . Dat was maar een kleine omweg en al snel konden we verder naar stop 2: Stonehenge. Dat verliep iets minder vlotjes. Het zijn eigenlijk 3 baans wegen waarbij dan de ene weghelft 2 banen heeft en daarna de andere. Maar ja, dan moet het verkeer dan wel weer een keer invoegen. En dat levert files op. We hadden op een gegeven moment de vrees dat we nooit op tijd bij Stonehenge zouden zijn. Ze werken met timeslots en wij hadden kaartjes voor 13:30. Tijd zat zou je zeggen. Uiteindelijk bleek dat ook zo te zijn en waren we kwart over 1 al bij de cirkel zelf. Ze hebben een shuttlebus en daar kun je zo met de rolstoel in. Super handig want het is nog best een eindje lopen van het bezoekerscentrum naar de cirkel en dan heen ook de heuvel op. Lekker luxe hoor!

Eenmaal aangekomen bij Stonehenge lag er een prachtig pad waar we prima met de rolstoel over konden rijden. Er was ook een stuk gras, maar dat was droog en daarmee prima te berijden. Je kunt helemaal om de stenen heen lopen (op een afstandje natuurlijk) en zo kun je het van alle kanten bekijken. Er is ook een audiotour (in het Nederlands!) die je voor 3 euro kunt lenen. Echt super handig! We hebben toch best wel een tijdje doorgebracht, maar dat kan ook niet anders als je de audiotour helemaal wilt volgen. Dat hebben wij niet eens gedaan. Toen we alles bekeken hadden, zijn we met de shuttle teruggegaan naar het bezoekerscentrum. Daar hebben we een sanitaire stop gehouden en gelijk even geluncht. En toen op naar de souvenirwinkel. Je weet natuurlijk dat je bij zoiets de hoofdprijs betaalt, maar ze hadden zoveel leuke dingen dat het bijna moeilijk kiezen was. Bijna... :-) .

En toen zijn we weer verder gereden naar ons volgende vakantiepark. Ook dat ging niet vanzelf, maar dat kan eigenlijk ook niet anders als je om Londen heen rijdt. En ineens zien we zwarte rook. Niet bij ons natuurlijk, maar een stuk verderop op de snelweg. Toen we er langs reden (we moesten wel, aangezien we die kant op moesten) zagen we dat er een jeep in brand stond. De hele voorkant stond in vuur en vlam. Toen we er langs reden vlamde het wat op en je voelde gewoon de hitte, terwijl er toch ook nog een lege rijstrook tussen ons was. Brrr, griezelig hoor. Het zal je auto maar zijn. Voor de rest zijn we vrij vlot naar het park gereden. Daar aangekomen ingecheckt en naar de stacaravan bij Ashcroft Coast. Wat zullen we daar nu eens over zeggen... Eh, zoals het is: het is prut! We gaan er niet teveel woorden aan vuil maken, maar de review is al naar Tripadvisor gestuurd. Wat een *lelijk woord* caravan. Nou ja, we maken het wel werkend, maar we hebben wel eens beter gehad (en slechter nooit).

Morgen gaan we ook iets doen, maar we weten nog niet wat. Daar gaan we vanavond maar eens over nadenken...