We zijn er uit - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu We zijn er uit - Reisverslag uit Canterbury, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

We zijn er uit

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

23 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Canterbury

We zijn er uit. We gaan vandaag maar eens richting Canterbury. Maar eerst geld pinnen. En sodeju, wat is dat toch een gedoe. Tuurlijk kun je naar een willekeurige pinautomaat, maar we weigeren nog steeds heel veel kosten te betalen en tegen een belachelijke wisselkoers. Dus op zoek naar een normale bank met een normale pinautomaat. En dat werd Sheerness. Maar daar waar een bank hoorde te zitten, zat 'ie niet. Daarom maar een andere gekozen. En dan moet je weer een rondje rijden. Weg afgesloten (vermoedelijk waterleiding gesprongen, want het waterbedrijf was aan het werk - op een zaterdag - en er werden flessen water uitgedeeld aan bewoners), omrijden. Maar jawel, daar was een Halifax. En een bakker. Laten we nou ook brood moeten hebben. Gelijk maar iets lekkers voor bij de koffie meegenomen. We hebben nog even op een bankje gezeten in het centrum.

Daarna zijn we naar een nabij gelegen tuincentrum geweest. Die zagen we op de heenweg en op de terugweg er toch maar eens even langs. Ze hadden daar hele aparte narcissenbollen. Leken net dahlia's. Dus maar gekocht... En er stonden ook mooie helleborussen die Cees als liefhebber van helleborussen niet kon laten staan. Drie verschillende variaties en ook alle drie meegenomen. En die plantstokken zijn ook wel erg handig... En zo toch weer met een tas vol spullen de winkel verlaten.

Vervolgens besloten we richting Canterbury te rijden. Cees wilde daar in ieder geval nog naar een tuincentrum (hoeveel tuincentra wil je bezoeken in je leven?) en misschien gingen we wel naar de kathedraal. Maar die stond helemaal in de steigers zagen we en daar hadden we niet zoveel zin in. Eerst naar het tuincentrum. He, mooie tulpen. En die soepkom is ook wel mooi (voor Cees natuurlijk, de soepverslaafde). Conny zag een leuk theeschaaltje. En nog wat spulletjes voor iemand anders. En zelfs iets voor de Sinterklaas. Ja, je kunt maar beter voorbereid zijn. In het restaurant hebben we geluncht. Cees had - uiteraard - de soep. Wat voor soep het was weten we niet, maar het leek iets met mais. Conny had de baguette met tonijnsalade. Oja, en een banoffee pie want die riep haar naam :-) . En voor Cees een sausage roll. Soort saucijzenbroodje maar dan anders.

Na het tuincentrum zouden we nog naar Goodnestone Gardens, maar bij aankomst bleken die om onduidelijke redenen gesloten te zijn. Maakt niet uit. Op de terugweg zijn we nog gestopt bij Gibson farm shop voor wat kleine boodschapjes (dan was de rit naar Goodnestone niet helemaal voor niets :-) ). Conny begint hoe langer hoe meer de pest in te krijgen op die *lelijk woord*-britten. Varkens in het verkeer, kan niet anders zeggen. Vanuit stilstand voor jouw auto de snelweg op rijden is heel normaal. Tuuuuurlijk. NOT! Maar we passen ons graag aan gnagnagna.

Terug op het park bleek dat inderdaad de waterkoker vervangen is (je moest de aan-uit knop vast blijven houden tijdens het koken) en we hebben inderdaad een nieuwe pan gekregen. Niet de gevraagd en aan deze hebben we niets (je vraagt een gewone pan, krijgt een koekenpan) maar dat terzijde. De bank is nog niet gerepareerd, maar dat zal ons een worst zijn. We hebben ons er al bij neergelegd dat het een eh, nou ja shitpark is (met extreem luidruchtige gasten die lekker om 1 uur 's nachts buiten lopen te bleren) en dat nu nog maar 2 nachtjes is en overdag zijn we toch weg. Je kunt niet alles hebben zeg maar.

Wat we vandaag wel (onverwachts) hadden was mooi weer. Er was voorspeld dat het bewolkt zou zijn maar we hebben vandaag volop zon gehad.

Morgen gaan we naar Dover. Niet om met de boot mee te gaan (dat is overmorgen) maar om de kliffen maar eens van dichtbij te bekijken. En wat we verder gaan doen, zien we morgen wel. Misschien naar Dover Castle (maar Conny ziet eerlijk gezegd een beetje op tegen het met de rolstoel tegen de heuvels op rijden). Vanavond lekker relaxen, de oordoppen liggen al klaar voor vannacht en morgen de laatste volle vakantiedag. Wat gaat dat toch snel...