En we zijn weer op weg. Nou ja, voor heel even dan - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu En we zijn weer op weg. Nou ja, voor heel even dan - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

En we zijn weer op weg. Nou ja, voor heel even dan

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

22 Mei 2018 | Nederland, Leeuwarden

Omdat we gisteravond besloten hadden dat we zouden proberen een boot eerder te gaan, 10 uur in plaats van 12 uur, zijn we vanochtend vroeg opgestaan. We moeten toch om 10 uur het hotel uit. Dan blijf je alleen wat langer op bed liggen maar meestal ben je toch al vroeg wakker door andere gasten die vertrekken en dan sta je vanaf iets na 10 uur te wachten tot 12 uur. Het leek ons daarom beter om dan maar wat vroeger op te staan en te kijken of we een boot eerder konden nemen. Om kwart over 8 hadden we al uitgecheckt en reden we van het terrein af. We hadden ook besloten om niet bij het hotel te ontbijten, aangezien dat soms zo verschrikkelijk lang duurt en we die gok niet wilden nemen. Bij de terminal zitten ook winkeltjes en omdat Cees wel een beetje op tijd moet eten, heeft Conny daar een broodje gehaald. En voordat we vertrokken, had Conny gezegd dat als ze ergens een ultiem kitscherig souvenirtje kon vinden met betrekking tot de "royal wedding", ze dat dan zou kopen. En laat er in het winkeltje van de broodjes nu een heel erg lelijk kitscherig goudkleurig theelepeltje hangen! Die is in the pocket!

We konden zo rond 09:30 de boot op en werden weer keurig naar de gehandicaptenparkeerplaatsen geleid en Cees met de lift naar dek 6. Conny kreeg nog een curieus sms-je van KPN. Een tijdje ervoor liep de kapitein door het schip en toen vroeg Conny al aan Cees, als hij hier loopt, wie bestuurt dan de boot? Nou, blijkbaar is er tijdens zijn ommetje toch iets niet helemaal goed gegaan, aangezien het sms-je van Conny aangaf wat de belkosten voor Antarctica waren. Antarctica???? Toch maar even de jas aantrekken... Voor de zekerheid hebben we maar vast broodjes gekocht voor onderweg. Scheelt weer stoppen voor de lunch. Want we verwachten wel weer het e.e.a. bij Antwerpen.

Rond 13 uur kwamen we aan in Duinkerke. En vanaf daar de boot af en op weg naar huis. En dat liep voorspoedig. Geen files, niet druk. Nou ja, tot Haasdonk dan. Daar kwamen we in een file terecht waar we uiteindelijk 45 minuten over 9 kilometer hebben gedaan. En toen waren we de file nog niet uit. En het zag er niet naar uit dat het snel beter zou worden. En dan waren we nog niet eens bij Antwerpen! We hadden wel file verwacht, maar niet nu al. Daarom besloten om in plaats van richting Breda, maar richting Rotterdam te rijden. Dat ging eerst vlot, toen iets minder vlot maar het reed wel, en daarna ging het wel weer redelijk vlot. We zijn door 3 tunnels gekomen, waarvan 1 een toltunnel. € 6. Ach, als dat betekent dat we niet uren stil staan, betalen we die 6 euro met graagte. Toen we bij Gorinchem echt in de file kwamen (en niet door invoegend verkeer) waren we het echt zat en besloten we om maar wat te gaan eten. We stonden stil vlak bij de afrit naar een MacDonalds en dat leek een goede keuze. Het was inmiddels Dus wij van de snelweg af, naar de Mac. Bleek dat daarnaast een Tango zat en dat kwam mooi uit, aangezien we toch nog moesten tanken.

We hebben even rustig gegeten, toiletje bezocht en toen op naar het tankstation. Toen we klaar waren reden we de snelweg op en waren de files al verdwenen en konden we in 1x naar huis rijden waar we zo kwart voor 9 aankwamen. De "schade" in de tuin bleek enorm mee te vallen. Alles heeft regens en droogte aardig overleefd. En ach, we hadden toch al een nieuwe voorraad planten meegenomen :-) . We hebben genoten van de vakantie die echt veel te snel voorbij was. Maar even gaan nadenken waar we nu naar toe kunnen gaan ;-) ...