En we gaan! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu En we gaan! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

En we gaan!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

11 Mei 2016 | Nederland, Schiphol

Vandaag was het dan zover, we gaan naar China! Door allerlei omstandigheden verliep onze planning van de dagen ervoor iets anders dan verwacht (of gehoopt?). Daarom nog best een drukke ochtend gehad. Uiteindelijk zijn we tegen half twaalf vertrokken richting Hyatt Place om (via Groupon) de auto te parkeren en met de shuttlebus naar Schiphol te gaan. We hadden er bewust voor gekozen om de Afsluitdijk te vermijden aangezien we nagenoeg iedere dag in de krant lazen dat er weer een storing was of een schip tegen de sluis was aangevaren en er iedere keer best lange files stonden. We zijn daarom maar via Lelystad en Almere gereden en dat ging best vlot. Geen files of iets dergelijks. Tja, en net toen Conny zei dat het wel vlot ging, nam ze een afslag te vroeg. Dom! Maar snel de goede weg genomen en toen we bij het Hyatt Place aankwamen, kwam de shuttlebus er net aanrijden. We konden gelijk instappen en op naar Schiphol, waar we natuurlijk veel te vroeg aankwamen.

Tot onze verbazing konden we gisteren online inchecken, wat we dan ook maar gelijk gedaan hebben. We hoefden daarom alleen nog maar de bagage af te geven. Daarna naar de assistentiebalie voor de rolstoelassistentie voor Cees. Nu waren we natuurlijk erg vroeg, we waren bij de balie net iets voor 14 uur en we vlogen pas om 17:30, maar al met al hebben we daar toch zo'n 1,5 uur zitten wachten. Maar he, we konden zitten en we waren in ieder geval op tijd. Dat is altijd fijner dan je te moeten haasten omdat je te laat dreigt te komen. De assistentie bracht ons lekker vlot over Schiphol en langs de douane waar we alvast de spullen in de bakken mochten doen omdat die controlebalie binnen een paar minuten geopend werd. Ging ook erg snel. Toen we bij de gate zaten te wachten zagen we dat onze namen op het scherm stonden met het verzoek ons bij de balie te melden. En braaf als we zijn direct gedaan natuurlijk. De paspoorten werden verwerkt en dat was ook weer klaar. En we mochten dit keer echt als eerste aan boord! Dat was voor het eerst, meestal moeten we als laatste passagiers aan boord, maar dit keer gelukkig niet. Dat scheelde Cees weer een hoop gedoe om tussen de andere passagiers door zijn stoel te bereiken. En ook een stuk minder overlast voor de rest van de passagiers.

We zaten al mooi op tijd klaar en volgens de gezagvoerder zouden we eerder vertrekken dan gepland. Maar dat liep toch even iets anders. Het bleek dat er een container met douanepapieren niet aan boord gebracht was, en dat moest alsnog. Uiteindelijk zijn we iets later dan gepland vertrokken, maar ook weer niet zoveel later. De vlucht blijft natuurlijk een lange vlucht maar we hadden nu wel fijne plaatsen en we konden natuurlijk filmpje kijken. Cees heeft geen films gekeken, alleen de vluchtinformatie. Conny heeft Maze Runner the Scorch trials gezien welke overigens een stuk slechter was dan deel 1 en The Intern wat wel een grappige film was. Alles ging tot zover goed. Maar toen de laatste 1,5 uur. We kregen best veel turbulentie en dat was nog niet het ergste, maar ook de nodige 'luchtzakken' en ja, daar kon Conny's maag dan weer niet zo goed tegen. Het ontbijt was alweer vrij snel 'verwerkt'.

Bij aankomst stond de assistentie alweer klaar en ook hier vrij vlot over het vliegveld en door de douane heen. De koffers duurden wat langer maar gelukkig zijn beide koffers aangekomen! En toen naar de uitgang waar de chauffeur met een naambordje klaar stond.