Blokjes, blokjes en nog eens blokjes - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Blokjes, blokjes en nog eens blokjes - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Blokjes, blokjes en nog eens blokjes

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

22 Mei 2017 | Denemarken, Billund

Vanochtend zijn we tegen 10 uur vertrokken voor het uitstapje van vandaag: Legoland! Daar zijn we jaaaaaren geleden een keer geweest en we vonden het toen hartstikke leuk en de verwachtingen waren dan ook hooggespannen. Vanaf het huisje is het ongeveer een uurtje rijden. Wel over allerlei B-wegen en ook in Denemarken hebben ze de rotondes ontdekt. En dat betekent ongeveer iedere 1 tot 5 kilometer een rotonde. En een rotonde betekent een lagere maximum snelheid. Oftewel: gas geven, remmen, gas geven, remmen, etc.

Maar rond een uur of 11 kwamen we dan eindelijk aan bij Legoland. Snel een parkeerplaatsje gezocht en op naar de ingang. We hadden van te voren geen kaarten gekocht omdat we niet wisten op welke dag we zouden gaan. Wij laten de uitstapjes een beetje afhangen van onder andere het weer. En een kaartje online zonder datum is net zo duur als een kaartje aan de kassa. Bovendien waren we op een maandag en was het helemaal niet druk. Omdat Cees in een rolstoel zit, mocht Conny gratis Legoland in. Dat scheelde zo'n 45 euro, geen luttel bedrag! De parkeerkaart hebben we ook maar gelijk gekocht, dan is dat maar klaar.

Voordat we naar binnen mochten, werden eerst de tassen gecontroleerd of we ook (steek)wapens bij ons hadden. Eh, nope (waarom zouden we). En dan merk je toch wel dat de wereld na Parijs, Brussel, Nice, Berlijn, etc. veranderd is. Ja, wat moeten we ervan zeggen? Eenmaal binnen zijn we naar de dichtstbijzijnde attractie gelopen: Miniland. Dat is met name Europa in het klein en helemaal van legosteentjes. Zo ontzettend knap. Maar heel Legoland is ontzettend knap gemaakt! Rijdende bussen, auto's, vliegtuigen en varende boten. Zo leuk!

Daarna zijn we met het safari-autootje door de "safari" heen gereden waar ze van legoblokjes olifanten, flamingo's, giraffen, neushoorns, leeuwen, etc. hebben gebouwd. Echt hartstikke mooi. Bleek later dat er ook een foto van je werd gemaakt. Eh, dat hadden wij dan weer niet in de gaten, dus we staan er vermoedelijk met ons achterhoofd op :-) . Die foto hebben we maar niet gekocht...

Na de safari zijn we verder gelopen door het park en hebben we nog meer Miniland gezien. Vervolgens zijn we naar Ninjago geweest. We zijn alleen buiten geweest en niet naar binnen gegaan aangezien er al werd gewaarschuwd voor flitslichten enzo. Op de terugweg kwamen we langs Atlantis, voor ons een nieuwe attractie. Daar hebben ze de stad Atlantis nagemaakt, uiteraard onder water. Met Lego duikboot, duikers, zemmers, etc. Eigenlijk is het een aquarium met Lego. Hartstikke leuk om te zien. Toen we daar alles bekeken hadden, zijn we verder gelopen naar de Legotoren en helemaal omhoog gegaan zodat je Legoland (en Billund) van bovenaf kunt bekijken. En toen in het treintje door Legoland heen.

Toen we daaruit kwamen hebben we wat genuttigd op 1 van de vele een terrasjes. We zullen niet zeggen wat :-) . Conny dacht nog slim te zijn door een "medium" drinken te bestellen, bleek gewoon een halve liter te zijn. Okidoki. Met de hele dag zon en veel lopen kwam dat wel op. En toen bleef er nog ongeveer de helft van Legoland over om te bekijken. Waren voornamelijk attracties waar wij toch niet in gingen. Veel met water. Ook grappig, vanwege die waterattracties, hebben ze ook droogcabines. Daar ga je in staan en dan word je drooggeblazen. En ze waren voortdurend bezet, dat zegt genoeg :-) .

We hebben ook nog een show gezien bij een kasteeltje. Was op zich wel leuk. Waren vooral "schoonspring-stunts" en dat was dan wel weer knap. Daarna zijn we rustig richting shop gelopen, hebben we nog wat souvenirs gekocht en zijn toen naar de uitgang gegaan. De parkeerkaart hadden we al, daar hoefden we niets meer voor te doen.

Op de terugweg hebben we nog wat boodschapjes gedaan bij de supermarkt vlak bij het huisje. En nu zitten we op het terras lekker te eten en van de zon te genieten. Wat we morgen gaan doen, weten we nog niet, dat is afhankelijk van het weer. Er werd geloof ik niet heel goed weer voorspeld, dus wordt vermoedelijk een binnenactiviteit.