En weer naar huis... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu En weer naar huis... - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

En weer naar huis...

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

28 Mei 2017 | Nederland, Leeuwarden

Vandaag is het dan toch echt tijd om naar huis te gaan. We zijn wat vroeger opgestaan. Cees heeft noodgedwongen met noodles ontbeten. Ach, zou hij in China ook gegeten hebben als het werd voorgeschoteld. Conny heeft het hele ontbijt maar overgeslagen. De receptie was nog gesloten aangezien die pas om 10 uur open gaat en wij voor negenen al vertrokken. De sleutel hebben we daarom maar in de brievenbus gedaan.

De rit door Denemarken ging prima. We hadden bij het bezoek aan het Koldinghus nog schepjes voor de tuin gezien waar we wel interesse in hadden maar eigenlijk te duur vonden. Maar omdat we nog iets meer dan dat totaalbedrag aan contant geld over hadden, besloten we dat we ons dat souvenirtje dan maar moesten gunnen. Daarom hebben we een tussenstop gemaakt bij het Koldinghus. En ja hoor, ze hadden er nog precies voor ieder 1. Direct gekocht en toen weer verder op weg. Tot Flensburg ging het prima. Vanaf Flensburg werd een ander verhaal. Eigenlijk was de hele rit van Flensburg tot en met Hamburg een aaneenschakeling van wegwerkzaamheden en daarmee ook van optrekken-stoppen. Dat schoot niet op zeg!

Toen we weer de volgende file in zouden rijden, zijn we maar even van de weg afgegaan om wat te eten. En waar beter dan bij de McDonalds. Nou ja, niet echt, maar je moet iets. 't was druk, maar dat was te verwachten. Er waren vast meer die gedacht hebben, laten we dan maar gaan lunchen. We kregen bij de bestelling ook nog keuze voor 2 flesjes met saus. Waarom weten we niet. Maar we hebben ze maar meegenomen naar huis. Komt wel op.

Na de lunch weer verder rijden. Hoewel... rijden... Niet echt he? Conny weigerde om nog te stoppen in Duitsland, behalve voor een eventuele sanitaire stop. En daar hebben we er eentje van gehad en voor de rest zijn we doorgereden. Pas over de grens in Groningen zijn we weer gestopt om te tanken en een kroketje te eten. Toen was het natuurlijk nog maar een klein stukje. Uiteindelijk hebben we er zo'n 2 uur langer over gedaan dan eigenlijk nodig was, puur door de wegwerkzaamheden, de pauzes zitten daar nog niet eens bij. Conny heeft aangekondigd nooit meer door Duitsland te willen rijden :-) . Maar dat beperkt de mogelijke vakantiebestemmingen natuurlijk, dus of dat haalbaar is... ;-)

Maar de vakantie is nu dan toch ten einde gekomen. We hebben nu nog een paar dagen om wat in de tuin te werken (de schade aan de tomaten etc. viel reusachtig mee dus we hebben nu lekker veel tomaten, hahaha). We hebben ons prima vermaakt en vonden het hartstikke leuk om weer eens Denemarken te verkennen. Op naar de volgende vakantie!