Feestje, schoenen en een "maatwerk milkshake" - Reisverslag uit Paignton, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Feestje, schoenen en een "maatwerk milkshake" - Reisverslag uit Paignton, Verenigd Koninkrijk van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Feestje, schoenen en een "maatwerk milkshake"

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

18 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Paignton

De ochtend begon natuurlijk feestelijk aangezien Conny vandaag jarig is. Maar het was ook een reisdag en dat betekent de koffer en spullen inpakken. En gezien onze koopdrift van de afgelopen 1,5 week levert dat zo langzamerhand een logistiek probleempje op. Maar niets wat we niet aankunnen. Zo rond 09:30 zijn we richting receptie vertrokken om de sleutel in te leveren.

Daarna zijn we naar Carmarthen gegaan. De schoenen van Conny waren inmiddels zo slecht, dat het een gevalletje "genant" begon te worden. In verband met de onlangs aangepaste orthopedische steunzolen (lees: verhoogde hak i.v.m. een peesplaatontsteking) was dat nog wel een dingetje. Uit 9 van de 10 schoenen slipte de hak. De jongen in de winkel deed zijn best om te adviseren maar - niet om pietluttig te zijn - bij alle schoenen was wel iets niet prettig. Er was een paar schoenen die op zich wel ok zaten, maar waar ook de hak uit slipte. De jongen verzekerde dat als je er 2 dagen mee gelopen had, dan was de schoen naar je voet gevormd en dan zou je daar geen last meer van hebben. Maar 58 pond vonden we toch wel een te groot risico. Het is niet dat we even terug kunnen komen als het niet bevalt :-) . Dus uiteindelijk is Conny met het eerste paar dat ze in haar handen had toen ze in de winkel kwam de deur uit gegaan. Daar zat een verlijmde binnenzool in, maar de inschatting was dat we die er wel uit konden halen waardoor de hak goed zou zitten. Dus nog op het parkeerterrein van de winkel de binnenzool eruit getrokken, steunzolen erin en ze zitten perfect! Helemaal happy zijn we naar Swansea gegaan.

In, of liever bij, Swansea zit een tuincentrum en aangezien we ons voorgenomen hadden om minimaal 1 tuin en 1 tuincentrum te bezoeken. De tuin was gisteren al gelukt. En het tuincentrum vandaag ook. Het was niet groot, maar groot genoeg om toch wat dingen te kopen :-) . Zo waren we op zoek naar vloeibaar zeewier en zie daar... En ja, daar lag knoflook... Ow, die tulpenbollen zijn ook wel mooi he? He kijk, heel veel bonenzaden. Ach, kijk toch eens, de geurkaarsjes zijn in de reclame. Deze geuren hebben we in Nederland niet... He, moest jij niet nog perliet hebben? O, dan neem ik gelijk een zak vermiculiet mee. Oftewel, ons logistieke probleem is groter geworden in plaats van kleiner :-) . Er was ook nog een restaurantje en daar hebben we geluncht. Conny had wel zin in een milshake, maar het is altijd de vraag of er kleurstoffen in zitten. Ja dus. Komt de kokkin eraan en die zei dat ze nog verse frambozen had en of ze soms zou proberen daar een milkshake van te maken. Eh, goh, dat is wel erg attent zeg. Nou ja, als het niet teveel moeite is (je wilt iemand die zoiets wil doen ook niet voor het hoofd stoten). En eerlijk is eerlijk, het was een van de betere milkshakes die Conny ooit gehad heeft. Na afrekenen en hartelijke dank zijn we naar de kassa gegaan om onze spullen af te rekenen. Toch altijd weer even slikken :-) .

En toen zijn we op weg gegaan naar het volgende huisje in Paignton. Het was nog een behoorlijke rit van zo'n 3,5 uur. Maar eigenlijk allemaal over de snelweg. Conny probeert om zo snel te rijden dat we er niet onnodig lang over doen, maar zo zacht mogelijk dat het gunstig rijden is qua brandstof :-) . Dat lukt tot nu toe wel aardig. We rijden gemiddeld zo'n 800 kilometer op 1 tank en dat is aanmerkelijk meer dan in Nederland waar we ongeveer 600 kilometer rijden op 1 tank. Maar dat betekent niet dat we niet hoeven te tanken :-) . Dus morgen moeten we hem toch echt weer even vol gooien. Maar hier in Paignton is dat voor 1,169 per liter en langs de snelweg was dat zo'n 1,349. Dat scheelt nogal en das natuurlijk gewoon zonde van het geld. Dat kunnen we weer aan andere dingen besteden, hahaha. En daarom zijn we maar naar een winkelcentrum langs de snelweg gegaan (die bij de tankstations zitten). Daar zat een M&S waar we fruit, broodbeleg, yoghurt etc. hebben gekocht. Dat hoeven we al niet meer te halen.

Het inchecken was ook nog wel een dingetje, aangezien er twee parken zijn van 1 en dezelfde vakantiepark. Maar de receptie was gevonden en de stacaravan ook. Stamt zo te zien uit de jaren '70 ofzo en is een tikkie "out dated" zullen we maar zeggen, maar we kunnen ons hier prima redden. De bedden lijken goed (dat gaan we straks uit proberen), de bank en keuken ook. En dat is voldoende.

Morgen gaan we naar paardenraces in Chepstow. Het is even een eindje rijden, maar het lijkt ons enorm leuk. We zullen eens een gokje wagen :-) .