Walvis! - Reisverslag uit Strandfontein, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Walvis! - Reisverslag uit Strandfontein, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Walvis!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

05 September 2010 | Zuid-Afrika, Strandfontein

Vandaag zijn we afgereisd richting Strandfontein. Eerst zijn we in Citrusdal nog even gaan tanken. Is ook altijd weer een hele belevenis. Waar je in Nederland zelf tankt enzo, wordt dat hier voor je gedaan. En dat blijft niet alleen bij het volgooien van de tank, maar de ruiten worden gewassen (meestal voor, soms ook achter en heel soms alle ruiten), olie en koelvloeistof wordt gepeild en soms wordt ook nog de bandenspanning gecontroleerd. Het ontbreekt er nog maar aan of de auto krijgt een kleine beurt! Het duurt even, maar dan heb je ook wat.

En daarna op naar Clanwilliam waar we even gepint hebben. En daarna weer door. Al snel was Vredendal bereikt waar we boodschappen hebben gedaan. En weer (net als vorig jaar) reden we de afslag naar de supermarkt voorbij (ezel? steen? :-) ). Na de noodzakelijke boodschappen (avondeten) zijn we doorgegaan naar Lutzville met eindbestemming Strandfontein. Het huisje waar we vorig jaar zaten lag prachtig, maar qua interieur was er van alles kapot. Dit huisje ligt zo mogelijk nog mooier en hier lijkt alles tot nu toe te werken. Het interieur is een tikkeltje gedateerd (het is net of we bij oma op bezoek zijn) maar de bank is comfortabel, de bedden lijken prima en het uitzicht is fantastisch.

En bovendien: het huisje heeft een wasmachine! Dus we hebben gelijk de kleren in de was gedaan en heerlijk frisse kleren aangetrokken. Het eten hebben we inmiddels achter de kiezen net als een prachtige zonsondergang.

Aangezien er in Strandfontein helemaal niets te beleven is, gaan we morgen verplicht uitslapen, aanklungelen en luieren. He, vervelend toch, die vakantie... :-)

Oja, we waren een half uurtje te vroeg in Strandfontein, dus we hebben even moeten wachten omdat ze nog bezig waren het huisje schoon te maken. Maar dat gaf helemaal niets, want in de zee (Atlantische Oceaan, we zitten nog steeds aan de Westkust) zagen we een walvis! Ver weg en je zag zo nu een dan een vin of een staart omhoog komen, maar we hebben weer een walvis gezien!