Alarm en verbod - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Alarm en verbod - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Alarm en verbod

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

01 Oktober 2009 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Vandaag zouden we dus proberen uit te slapen. Proberen, inderdaad. Want het bleef ook bij een poging. Iets na half 7 besloot namelijk iets of iemand over de veranda te lopen en het alarm begon me toch te loeien. Conny vloog het bed uit, alarm stilgezet en gekeken naar onraad. Niets te vinden dus vermoedelijk een kat of iets dergelijks. Even checken bij Cees en Lina. Cees had niets gehoord! Nou, dan moet je wel heel vast geslapen hebben. Anyway, daarna dus klaar wakker waardoor het even duurde voordat we allemaal weer in slaap vielen. Daarnaast is het fenomeen "waakhond" hier blijkbaar een hot item, dus je hoort continue honden blaffen. Voordeel is: er zijn waakhonden. Nadeel is: die waakhonden weten niet zo goed wat er van hen verwacht wordt, dus blaffen ze bij alles. Als er een blaadje over de weg waait, dan blaffen de honden. Nou ja, blaffende honden...

Na het ontbijt (per ongeluk knoflookbrood gekocht, oeps) uit praktische overwegingen besloten om van Hout Bay naar Noordhoek te rijden via Chapman`s Peak en dan in Noordhoek te gaan shoppen. Leek een goed plan, totdat we Chapman`s Peak naderden: gesloten. Alweer! Vorig jaar waren ze al met onderhoud bezig, dit jaar weer. Nou zijn we dit jaar wel iets verder gekomen dan vorig jaar. We mochten rijden tot het uitkijkpunt dus het bordje Chapman`s Peak hebben we gezien en gefotografeerd :-) We zijn ook nog langs het beeld van het luipaard gekomen waar vlakbij een klipdassie heerlijk in het zonnetje lag te luieren. En daarna dus via omwegen (Ou kaapse weg) naar Noordhoek gereden. En waar een goed geheugen al niet goed voor is (al is dat dan wat selectief, een kledingwinkel weten we wel te vinden :-) ). Dus daar waren we dan, in dezelfde winkel als vorig jaar en ook dit jaar heeft dit een gat geslagen in het budget (voornamelijk door Lina ha ha ha) en in de koffer. Want traditiegetrouw hebben we nu dus weer een logistiek probleempje. Lossen we ook wel weer op.

Omdat shoppen natuurlijk reuze vermoeiend is, hebben we bij Mug & Bean een milkshake met wafel (Conny en Lina) en een kipsandwich (Cees) genomen. We wisten ons nog te herinneren dat we daar vorig jaar ook geweest waren en dat ze daar draadloos internet hadden. Konden we mooi even de vlucht checken, de laatste twee dagen uploaden en het nieuws via de Telegraaf online volgen. Zijn we toch weer een beetje op de hoogte van wat er speelt in de wereld en in Nederland.

Daarna boodschappen gedaan, nu eens niet bij de Spar maar bij Pick `n Pay en zowaar, we hadden als maaltijd de gehele schijf van 5! Een solide maaltijd die onze luiheid om niet uit eten te willen gaan goed heeft gemaakt :-) Dus we waren vroeg thuis en hebben de koffers opnieuw ingericht als voorbereiding op het vertrek morgen. Tot nu toe past alles erin, maar de rek is er nu letterlijk wel uit :-) .

En dan hebben we ons nog wel voorgenomen om morgen even langs de Greenmarket te rijden... Probleem gaat groter worden zeggen we... Morgen onze aller, aller, allerlaatste dag :-(