En we zijn er! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu En we zijn er! - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

En we zijn er!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

04 September 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Na een lange, lange, lange dag zijn we vanochtend aangekomen in Zuid Afrika. Donderdag reden we rond 12:00 uur naar Dusseldorf om daar het vliegtuig naar London Heathrow te nemen. Alles ging volgens de Duitse Punktlichkeit. Alleen bleek er boven Londen een nogal harde wind te staan, waardoor we nog niet mochten vertrekken. Na ruim een half uur gewacht te hebben kreeg de piloot dan toch toestemming om te vertrekken en we moeten zeggen, na eerst een paar keer boven Londen gecirkeld hadden om te mogen landen was het een superzachte landing, vooral gezien het feit dat er blijkbaar zo'n harde wind stond.

Daarna begon het gedoe eigenlijk. Zo behulpzaam als ze in Duitsland waren, zo onwelwillend was die ene medewerker op Heathrow. Zijn collega moest op een gegeven moment echt tegen hem zeggen "Jij loopt met deze mensen mee!". Dus hij bracht ons tot de lift, meldde even dat we naar boven moesten naar de security en weg was 'ie. Security was ook weer een verhaal apart. Waren in Dusseldorf dus al grondig gecheckt maar de Britten doen het graag nog een keertje over, dus alles weer af en uit (inclusief schoenen) en hup daar gingen we weer. En toen maar wachten op de hulp... die niet kwam. Dus wij zelf maar met de trein mee, naar de gate. Ook daar geen hulp (zo'n smalle rolstoel zodat Lina niet door het gangpad hoeft te lopen). Dus Lina alsnog door het gangpad lopen met achter haar een hijgende horde mensen.

De vlucht zelf en vooral het cabine personeel van British Airways was fantastisch. Ieder had zijn/haar eigen "entertainment center" dus Cees heeft gekeken naar Spiderman terwijl Conny naar The Proposal heeft gekeken. Slapen ging wat lastiger, vooral voor Lina. Lina zat aan het gangpad, Conny ernaast en Cees erachter. De stoel naast Conny was vrij en die naast Cees ook. Dus Conny naast Cees zitten en Lina 3 stoelen voor zichzelf. Problem solved!

En dan vanochtend aangekomen op OR Tambo in Johannesburg. En tegen verwachting in waren de koffers er ook! (er stonden zulke dramatische berichten over Heathrow op internet, dat de verwachting niet erg hoog was). Dus op naar Budget Rent a Car. Nog een heel gedoe met de verzekering, maar alles is goedgekomen en ook voor het meisje van Budget niets dan lof. Echt super geregeld. We kregen een auto met een 2.0 motor (eh, ok), dus een upgrade van hetgeen we besteld hadden. Belangrijker dan die 2.0: zowel de koffers als de rolstoel passen er prachtig in! Conny merkt wel dat ze weer even moet wennen aan het "aan de verkeerde kant van de auto zitten" en heeft dus ook regelmatig de ruitenwissers te pakken in plaats van de richtingaanwijzers :-)

Tja, en dan op zoek naar de accommodatie. Hadden zo'n mooi plattegrondje van internet gehaald met een routebeschrijving, maar traditiegetrouw hebben we het toch weer voor elkaar gekregen om verkeerd te rijden. Anyway, na iets meer dan de geplande 10 minuten kwamen we dan aan bij de Airport Game Lodge. We hebben vandaag lekker rustig aan gedaan, heerlijk uitgerust en geacclimatiseerd en morgen kunnen we er dus fris en fruitig tegen aan. De natuur ligt hier aan onze voeten, in de tuin lopen struisvogels, verschillende bokkies, parelhoenders, etc.

Het weer laat ook niets te wensen over, zo'n 30+ onbewolkt met een stralende zon en volgens de berichten blijft dat voorlopig ook zo.

En nu zitten we te wachten tot Mr. Delivery ons eten bezorgd. Morgen gaan we richting Sabie en begint de vakantie echt!