Boeddha in Zuid Afrika - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Boeddha in Zuid Afrika - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Boeddha in Zuid Afrika

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

05 September 2009 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Vanochtend niet al te vroeg opgestaan en om 08:30 gereed voor het ontbijt. Lekker buiten in de zon op het terras genieten van een paar bammetjes met lekkers en rond 09:30 op weg naar de Nan Hua Tempel in Bronkhorstspruit. Dat zagen we vorig jaar al vanaf de snelweg van Pretoria naar Nelspruit en we vroegen ons toen af wat het was. Een kort onderzoekje op internet leerde dat het een Boeddhistische tempel was. Dus wij er vandaag naar toe.

De aankomst was al veelbelovend. Vlak voor een politie controle moesten wij afslaan (pfieuw) en reden we onder de eerste poort door. De aankomst bij de tempel was echt prachtig. Zo mooi en keurig netjes. Prachtig! Ook in de tempel was het geweldig mooi (voor diegene die het zich afvraagt, je mocht fotograferen in de tempel). Drie beelden van Boeddha, geweldig. Nou ja, de foto's spreken voor zich...

Na ongeveer een 1,5 uur zijn we verder gereden naar Sabie waar onze accommodatie zich bevond. Onderweg nog een naar ongeluk gezien wat waarschijnlijk niet goed afgelopen was voor iemand. Er lag namelijk iemand op de weg geheel bedekt onder een kleed.

Verderop een paar tolwegen gehad, stelt niet veel voor (nog geen 10 Euro in totaal). Eenmaal aangekomen in Sabie zijn we eerst boodschappen gaan doen. Met Lina in de rolstoel een mega hucht op gereden. Boven aangekomen bleek dat we dus ook gewoon even om hadden kunnen rijden dan waren we voor de ingang uitgekomen, maar ja. Boodschappen gedaan, eten was een tikkeltje vreemd maar wel lekker. Op de terugweg vanaf de Spar heeft een jongen Lina in de rolstoel gereden.
Ging op een gegeven moment wel erg hard de hucht af :-) Lina gillen natuurlijk. Grappig... Op de parkeerplaats had een jongen gevraagd of hij op onze auto mocht passen, natuurlijk, graag zelfs!

En daarna op naar de accommodatie. Het was inmiddels al donker geworden en de zoektocht ging dus over donkere wegen. Conny kreeg weer het gevoel dat ze veel te ver was doorgereden maar al snel zagen we het bordje naar de accommodatie staan. Daar aangekomen snel ingecheckt, spullen uitgeladen en gegeten en nu genieten van de rest van de avond.

Morgen gaan we naar Thornhill Safari Lodge. Onderweg rijden we waarschijnlijk langs Pilgrim's Rest (soort openlucht museum) en een stuk van de Panoramaroute, we zien wel...