Eindelijk, het Kruger Park! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Eindelijk, het Kruger Park! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Eindelijk, het Kruger Park!

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

09 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vandaag was het dan zover... We gingen naar het Kruger Park. En met vorig jaar nog vers in het geheugen, nu met voldoende contant geld om de Wild Card te kopen want stel dat de verbinding van de credit card weer niet werkt. En aangekomen bij Orpen: inderdaad, die deed het dus niet. Maar we konden hem wel bij Skukuza kopen. De schuld die we nog hadden bij het Kruger Park hebben we in de vorm van een donatie tegen stropers betaald, uiteraard met een flinke rente. Dus we hoeven ons niet langer schuldig te voelen.

Dus we waren dit keer in een vloek en een zucht in het park. Nog koud door de poort zagen we al het eerste wild, drie buffels die bij een waterplas stonden te drinken. En de hele weg vlogen de giraffen, gnoes, zebra`s en olifanten je om de oren (niet letterlijk). We zagen ook nog veel kudu`s (mannetjes) met imponerende hoorns en waterbucks met ook al van die grote hoorns.

En zoals gezegd, dus heel veel olifanten in alle soorten en maten. Op een gegeven moment gingen we van de weg af een zijweg in en zagen daar in het dal van de (droge) rivierbedding een kudde olifanten staan met een jong olifantje dat bij zijn/haar moeder ging drinken. De moeder was met haar voorpoot grond aan het weghalen om bij drinkwater te komen. Prachtig om te zien. Daarna gingen twee olifanten elkaar knuffelen. Het waren net goede bekenden die elkaar een tijd niet gezien hadden en elkaar omhelsden. En als we de foto bekijken lijkt het net of ze lachen.

Bij Satara en Tshokwane zijn we gestopt om even wat te eten en te drinken en vooral de benen te strekken want je wordt behoorlijk stijf van dat autorijden.

We hebben ook nog de baobab boom gezien en de rotsen met de gedenkstenen. En toen was het inmiddels al 16:00 uur en tijd om echt naar Skukuza te vertrekken. Binnen een uurtje waren we er en gelijk maar inchecken. Ja, inderdaad we willen graag een Wild Card en die met credit card betalen (scheelt weer pinnen bij de ATM). Ach, de machine werkt niet... Laten we daar nou al rekening mee gehouden hebben, dus in contanten betaald en snel naar de rondavel en de spullen uitladen. Vlug nog wat boodschappen gedaan (avondeten) en nu zitten we lekker uit te rusten. We kregen namelijk een schockerende mededeling bij de receptie: de sunrise game drive begint om 05:45 en we moeten om 05:15 uur verzamelen! Djeez, das wel errug vroeg he? Dus vanavond vroeg naar bed en morgen er vroeg weer uit (je zou je bijna afvragen of het wel de moeite waard is om naar bed te gaan :-) ).