Lange rit en prachtig uitzicht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Lange rit en prachtig uitzicht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Lange rit en prachtig uitzicht

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

16 September 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Na een (voor Conny en Cees) goede nachtrust (zonder al te veel ongedierte) vanochtend om 7 uur opgestaan, aangekleed en de spullen in de auto geladen. Hup naar het restaurant voor een ontbijtje (laten we het er maar niet over hebben) uitgecheckt en op weg naar Golden Gate National Park. Onderweg nog een eh, akkefietje gehad met Lina die naar het toilet moest (ook hier zullen we maar niet over uitweiden, maar we hebben in ieder geval vreselijk gelachen).

Toen we bij Vrijheid waren hebben we boodschappen gehaald bij de Kwikspar. Daar hadden ze ook al klaargemaakte maaltijden dus dat was mooi. Conny zag kip liggen maar die leek haar wat scherp. Dus gevraagd "is het scherp?". Bij de "mwoah" van de dame van de supermarkt gingen eigenlijk de alarmbellen al rinkelen, maar Conny mocht wel even wat proeven. Als je net een hapje van de saus genomen had, viel het wel mee, maar vlak daarna kwamen de vlammen je de oren uit. De tranen sprongen nog net niet in de ogen. Meisje achter de balie lachen natuurlijk. Toch maar andere kip genomen...

Vervolgens ging de rit verder naar Dundee. Daar hebben we bij een garage even een klein flesje olie gehaald (om geen gevalletje Canada te krijgen) en weer door naar Ladysmith. Een niet zo`n inspirerende stad, dus daar zijn we alleen doorheen gereden. Daarna naar Kestell en verder naar Phuthaditjhaba (tja, gelukkig schrijven we het op en hoeven we het niet uit te spreken :-) ). En vervolgens over de R712 naar Golden Gate. Vorig jaar zijn we bij de toegangspoort gestopt i.v.m. tijdgebrek, maar dit jaar konden we dan eindelijk het park in. Prachtig hoge rotsen met verschillende kleuren. Groen, geel, rood. Prachtig!

Eenmaal bij de receptie van Glen Reenen aangekomen ingecheckt (we waren lekker op tijd) en op naar de Oribi Loop die leidt naar het Highlands Mountain Resort. Dat was nog best een lange weg, smal (dus hopen op geen tegenliggers) maar goed berijdbaar en al snel zagen we de lodges liggen. Echt leuke blokhutten met een fantastisch uitzicht. Je kunt bijna over heel Golden Gate uitkijken, zo mooi. Het stuk vanaf de parkeerplaats naar de hut was voor Lina nog best een uitdaging, dus het laatste stuk maar even in de rolstoel. Maar wat een geweldig uitzicht!

En we hebben ontdekt dat we een "gast aan tafel" hebben in de vorm van een muis. Hebben hem 1x gezien en verder (nog) niet meer. Het eten hebben we in de (hardschalen) koffer gedaan, dus daar kan `ie niet bij, ha ha ha. Morgen rijden we verder door Golden Gate naar Kimberley waar we twee nachten zullen blijven.