Veel niets en de schrik van je leven - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu Veel niets en de schrik van je leven - Reisverslag uit Upington, Zuid-Afrika van Cees en Conny Enklaar - WaarBenJij.nu

Veel niets en de schrik van je leven

Door: Conny

Blijf op de hoogte en volg Cees en Conny

19 September 2009 | Zuid-Afrika, Upington

Na het ontbijt zijn we nog even langs het internet cafe gereden en hoera! Het was open! Dus snel de afgelopen week geupload. Dat is een nadeel hier in Zuid Afrika, je hebt niet altijd de mogelijkheid om gebruik te maken van internet. En ja, dan moet je dus ineens een paar dagen tegelijkertijd uploaden. Maar het werkte en de snelheid was ook aardig goed dus we hadden nog tijd over om even op de hoogte te blijven van het laatste nieuws in Nederland. Zo weten we nu dat Marco Borsato het niet ziet zitten, dat Frans Bauer hem steunt, de bonussen van bankiers niet worden aangepast en Jantje Smit voorhoofdsholteonsteking heeft. Nou, dan zijn we weer op de hoogte :-)

En daarna op weg naar Upington. We reden over de R64 en we moeten zeggen, we hebben nog nooit zoveel niets gezien. Het is totale leegte met alleen maar bomen, zand en heuvels. We hebben nog een paar mangoesten gezien onderweg (witstaart en nog eentje) en een paar wrattenzwijnen. Oja en een doodgereden leguaan o.i.d. Erg treurig.

In Griquatown (of Griekwastad in het Zuid Afrikaans) hebben we een sanitaire stop gehouden en in Groblershoop hebben we getankt en een broodje gegeten. De rit schoot wonderwel erg op, we waren binnen een paar uur al op 2/3. In Groblershoop probeerde een zwerfkat nog mee te liften maar daar hebben we toch even een stokje voor gestoken.

De rit van Groblershoop naar Upington was meer van hetzelfde. Een prachtige omgeving maar na een uurtje of 5 heb je dat toch ook wel weer gezien :-) Op een gegeven moment kwamen we een aantal tegenliggers tegen die met de lichten knipperden. Wij dachten, oh politiecontrole. Maar nee, een of andere zwerver liep midden op straat en ging voor de auto staan. Das lekker op een weg waar je 100 mag. We waren blij dat we gewaarschuwd waren, dus we reden al langzamer. Hij had een puppie in zijn armen dus vermoedelijk was het de bedoeling om die puppie te verkopen. Conny natuurlijk pissig dus die heeft hem wat vriendelijke woorden toegeworpen. Dat was meer de schrik dan wat anders. Joh, in eerste instantie denk je dat je overvallen wordt dus je schrikt je eigen rot. Anyway, wij hebben de tegenliggers ook maar even gewaarschuwd en vlak daarna kwamen we politie tegen in tegengestelde richting, dus met een beetje geluk is hij van de weg gehaald.

Daarna was het nog maar een klein stukje tot Upington. De accommodatie was op zich snel gevonden, iets te snel want we reden het pardoes voorbij! Dus keren en terug. Echt een mega steile oprit direct aan de doorgaande weg en we moesten ons nog aanmelden. Bijna alle huizen in Zuid Afrika zijn beveiligd met elektrische hekken enzo, dus moesten we op de oprit stilstaan en op de bel drukken. Dus handrem goed aangetrokken en bellen maar. Accommodatie is wel ok. En er is een wifi verbinding, dus we hebben onze bankzaken ook even kunnen regelen (lees: kunnen kijken hoeveel we nog kunnen uitgeven :-) ).

Na het inchecken en het uitladen van de spullen (en raar maar waar, dat wordt alleen maar meer in plaats van minder...) zijn we boodschappen gaan doen. De Pick `n Pay zit vlakbij dus avondeten gehaald. Na het eten hebben we nog even het weer in de Kgalagadi gecheckt. Dat belooft wat, er wordt aangegeven 45 graden... Dat hebben we nog maar even niet tegen Lina gezegd (maar we gokken dat ze daar snel genoeg achter komt). Nou, in ieder geval geen regen :-) Morgen dus richting Kgalagadi!